Garaż to miejsce przechowywania i parkowania samochodu podczas jego nieużytkowania. Auto garażowane nie tylko znacznie wolniej traci na wartości, ale również po kilku latach prezentuje się zdecydowanie lepiej od auta parkującego poza garażem. Garażowanie ma wpływ na wiele czynników – na trwałość, wygląd, lakier, zawieszenie, a nawet na stan szyb. Trzymanie samochodu “pod chmurką”, znacznie skraca jego żywotność, a także jest niewygodne, szczególnie podczas mrozów. Własny garaż nie musi być wcale drogi, wystarczy kawałek działki, a podstawowy „blaszak” stanie na niej już za niewiele ponad tysiąc złotych. Warto jednak wiedzieć, czym kierować się przy wyborze tego typu garażu.
Blaszak to nic innego, jak garaż wykonany w całości z blachy, oparty na konstrukcji wsporczej i nośnej, w którym ściany oraz dach wykonane są z blachy. Blaszak jest to najtańszy i jednocześnie bardzo funkcjonalny typ garażu, który z powodzeniem może służyć przez cały rok. Co więcej, takie garaże w wielu przypadkach pełnią również inne funkcje, są bowiem nie tylko miejscem do parkowania samochodu. Bardzo często właściciele zamieniają garaże na małe warsztaty, a także majsterkownie. Wybierając więc garaż, warto kierować się tym, czy będzie on służył również jako przydomowy warsztat. Mieszkając w bloku, bez dostępu do piwnicy lub specjalnej komórki lokatorskiej ,trudno jest znaleźć miejsce na narzędzia. Garaż w pełni rozwiązuje tego typu problemy.
Wybierając konkretny garaż blaszany trzeba zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych kwestii. Jedną z nich jest konstrukcja. Solidny garaż blaszany powinien być wykonany z konstrukcji wsporczej, składającej się z kształtowników stalowych oraz z konstrukcji blaszanej, która tworzy poszycia ścian oraz dachów. Jeżeli garaż ma służyć również jako niewielki warsztat, wówczas dobrze, aby był ocieplany. Stosunkowo kosztowne są garaże wykonane z płyty warstwowej, znacznie taniej jest ocieplić garaż za pomocą wełny mineralnej lub też styropianu. Trzeba jednak pamiętać o tym, iż „blaszak” powinien być ocieplony od wewnątrz, czyli odwrotnie niż w przypadku elewacji domu.
Przydatny w kwestii warsztatu w garażu jest również „kanał”, który pozwoli wykonać drobne naprawy w zawieszeniu samochodu. Ważne jest dobre osadzenie garażu, czyli na podłożu, które będzie jego fundamentem. Może być to podłoże betonowe, wykonane z płyt betonowych lub specjalnej wylewki. Ważne jest, aby jego grubość była odpowiednia i na ten fakt zwrócić uwagę powinien bezpośredni wykonawca garażu, bowiem przygotowanie fundamentu leży z reguły w kwestii klienta. Kwestia wyboru blachy jest zasadniczo dowolna. Im lepsze pokrycie antykorozyjne i grubsza blacha, tym garaż trwalszy, ale przy tym droższy.